Klantenservice

Welkom bij de VENT DU NORD online shop. Dit is de plek waar je de nieuwste VENT DU NORD collectie kunt bekijken en direct kunt bestellen. Bestellen in de VENT DU NORD shop is snel, eenvoudig en veilig. De voordelen van online winkelen bij VENT DU NORD:

  • De gehele VENT DU NORD collectie online
  • Gratis verzending via TNT 
  • Producten 14 dagen op zicht
  • Veilig betalen met iDeal, PayPal of creditcard
  • Korting en aanbiedingen voor vaste klanten

Hier vind je de antwoorden op al je vragen over o.a. bestellen, betalenbezorging en ruilen & retouren. Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, neem dan contact met ons op (email naar shop@ventdunord.nl of via de telefoonnummers 0612611765 / 0627407856). 
 

Bestellen

Hoe kan ik een artikel bestellen?

Wanneer je een artikel hebt uitgezocht, kiest je de gewenste maat, kleur en het aantal. Vervolgens legt je het artikel met een muisklik in je winkelmand. Als je  klaar bent met winkelen, klik je op de winkelmand rechts bovenin het scherm. Je ziet een overzicht van je bestelling waarin je desgewenst nog kunt wijzigen.  
 

Heb ik een artikel gereserveerd zodra het in mijn winkelmand zit?
Het plaatsen van artikelen in je winkelmand betekent geen reservering van de artikelen. Zodra de betaling is afgerond, zijn de gekozen artikelen gereserveerd voor jou.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is en wanneer ik deze kan verwachten?
Je bestelling wordt door ons per e-mail bevestigd. Je ontvangt tevens een e-mail zodra je bestelling is verzonden, daarin staat ook een trackingnummer waarmee je de status van de verzending kunt volgen via de website van PostNL.

Betalen

Je kunt je online bestelling betalen via iDEAL, PayPal of met je creditcard.

 

Betalen via iDEAL
Heb je toegang tot internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan kan je zonder speciale software gebruikmaken van iDEAL, de makkelijkste manier van betalen op internet. Snel, simpel en veilig online betalen via je eigen bank. Voor meer informatie over betalen met iDEAL: www.ideal.nl. Betalen met iDEAL is bij de VENT DU NORD online shop volledig gratis.

 

Betalen via PayPal
PayPal is een online betaalservice waarmee je makkelijk en veilig online kunt betalen. Je kunt lid worden van PayPal door op de PayPal-website een rekening te openen waarop je geld kunt storten of waaraan je je bankrekening of creditcard kunt koppelen. Nadat je een betaling hebt goedgekeurd, schrijft PayPal het bedrag automatisch af van je PayPalrekening, bankrekening of creditcardrekening. Voor meer informatie over betalen met PayPal: www.paypal.nl.

 

Betalen met Creditcard
Op de VENT DU NORD online shop kun je ook betalen met je Nederlandse MasterCard, VISA of American Express credit card. De credit card betalingen worden ook afgehandeld via PayPal. Dit gebeurt via een SSL-beveiligde server, die je creditcardgegevens versleuteld verstuurt. Je creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Voor creditcardbetalingen brengt VENT DU NORD geen extra betaalkosten in rekening. Dit geldt voor alle creditcards die wij ondersteunen, zowel MasterCard, VISA als American Express.

Bezorgen

Levertijd en bezorgkosten
De bezorging bij de VENT DU NORD shop is gratis. Je bestelling wordt thuis bezorgd door PostNL. Indien het product op voorraad is wordt je bestelling binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd. Voor producten die niet op voorraad zijn geld een leveringstijd van 5 tot 7 werkdagen. Indien de levering vertraagd is ontvang je hiervan altijd een bericht per e-mail.

 

De VENT DU NORD online shop levert online bestellingen op dit moment alleen in Nederland en niet naar postbussen. Woon je in het buitenland en heb je interesse in onze jassen, neem dan contact en we kijken of we je kunnen helpen.

 

Uw bestelling laten bezorgen door PostNL
PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling is verzonden. Je kan je pakket online traceren via de website van PostNL met het trackingnummer dat in deze e-mail staat. Als je de eerste keer niet thuis bent zal PostNL de volgende dag nogmaals het pakket bij je aanbieden. Wanneer het pakket beide keren niet kan worden afgeleverd, brengt PostNL je zending naar het dichtstbijzijnde Postkantoor. Het pakket blijft drie weken liggen op het Postkantoor en gaat daarna retour naar de afzender. Voor ontvangst van het pakket moet altijd getekend worden. (Let op: wanneer je je bestelling afhaalt, dien je een geldig legitimatiebewijs te kunnen overleggen (paspoort, ID card of rijbewijs). Kijk voor meer informatie en het dichtstbijzijnde postkantoor op www.postnl.nl. 

 

Ander afleveradres
Je kan er ook voor kiezen om je bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Handig als je de bestelling bijvoorbeeld als cadeau verstuurt of op je werk wil laten afleveren.  

 

Uitzonderingen
Rondom extra drukke periodes zoals bijvoorbeeld de kerstdagen kunnen afwijkende levertijden gelden. Tijdens het bestelproces houden we je per e-mail op de hoogte van de actuele levertijd.

Ruilen & Retourneren

Shoppen bij VENT DU NORD betekent dat je thuis rustig kan passen en het produkt goed kan bekijken. Wij vinden het belangrijk dat je 100% tevreden bent over een aankoop. Daarom heb je 14 dagen volledig retourrecht vanaf het moment dat je je levering ontvangen hebt. Het is natuurlijk ook mogelijk de artikelen te ruilen voor een andere maat of kleur, mits deze na goedkeuring van je retournering nog op voorraad is.

 

Bezorging is bij de VENT DU NORD shop gratis. De kosten van een retourverzending komen voor rekening van de koper. Om een artikel te ruilen of te retourneren dient het artikel en de verpakking wel compleet, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Het passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik. Producten die beschadigd of niet compleet zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. 

 

Retourprocedure
Als je een artikel wilt ruilen of retourneren dan vragen wij je de volgende procedure aan te houden. Zo kunnen wij je retour zending zo snel en goed mogelijk afhandelen.

 

Stap 1
Vul het bijgeleverde retourformulier volledig in. Vergeet dit niet; we weten anders niet van wie de retourzending afkomstig is en kunnen deze dan ook niet in behandeling nemen. Mocht je het retourformulier niet meer hebben dan kun je deze hier downloaden.

 

Stap 2
Verpak het artikel in de oorspronkelijke verpakking en vermeld duidelijk het onderstaande retouradres. 

 

KTS BV / VENT DU NORD

T.a.v. retouren webshop

Archangelkade 21

1013 BE Amsterdam

Nederland.

 

Stap 3
Lever het pakket vervolgens in bij je dichtstbijzijnde PostNL kantoor. Je dient je pakket altijd gefrankeerd retour te sturen, ongefrankeerde retouren worden door de post niet bij ons bezorgd. Let op: wanneer je je retourpakket frankeert met postzegels, krijg je geen verzendbewijs. VENT DU NORD kan dan geen aansprakelijkheid accepteren voor het zoekraken van retourpakketten. Wij adviseren je dan ook het pakket altijd te laten frankeren met een pakketzegel. Bewaar het ontvangstbewijs voor het traceren van het pakket.

 

Stap 4
Na ontvangst van je retour zending, stuurt VENT DU NORD een ontvangstbevestiging via e-mail. Je retouraanvraag wordt door ons in behandeling genomen.  Als wij het product in de originele staat hebben ontvangen, zullen wij je binnen 10 werkdagen ná de e-mail bevestiging het nieuwe product toesturen of je aankoopbedrag terugstorten. Hiervan krijg je automatisch bericht via e-mail. Als je kiest voor creditering van het aankoopbedrag wordt het bedrag gecrediteerd naar de creditcard- (als je met een creditcard betaald hebt), bank- (als je met iDEAL betaald hebt) of PayPalrekening (als je met PayPal betaald hebt).

 

Foutieve leveringen en defecten
Indien producten onverhoopt niet geleverd worden volgens de oorspronkelijke bestelling (verkeerde maat, fabricagefout, defect etc.) dan dragen wij er zorg voor dat het product zo snel mogelijk geruild wordt op kosten van VENT DU NORD. Deze kosten zullen achteraf (en na beoordeling van het artikel) worden teruggestort op je bank- of girorekening. De retourzending dien je dus altijd zelf vooraf te betalen.